Frågor och svar för nya gruppavtalet med Sappa

  1. När är sista dagen för anmälan till gruppavtalet? Svar: 30 juni. Vill du vara med i det nya gruppavtalet måste du anmäla dig med namn och adress dit tjänsten skall levereras till gruppavtal@fiberilanghem.se
  2. När startar det nya gruppavtalet att gälla? Svar: 1:a September
  3. Måste jag själv säga upp mitt avtal med Tele2? Svar: Ja, alla avtal med tjänsteleverantörerna är personliga. Föreningens uppgift är att förhandla fram en mängdrabatt. Glöm inte heller att säga upp ditt nuvarande avtal hos Tele2 senast den sista juli. Annars riskerar du ytterligare månadsavgifter. 
  4. Jag har en annan leverantör idag och har bindningstid till sista oktober, kan jag anmäla mig ändå? Svar: Ja från 1:a jan, vi tar in nya medlemmar i gruppavtalet en gång per kvartal.
  5. Jag har fast telefon, hur flyttar jag  över den till nya gruppavtalet? Svar: Det kommer man kunna göra i samarbete med Sappa.
  6. Jag har en router som jag är nöjd med måste jag byta? Äger du din router själv kan du det. Men skall du ha fast telefon via Sappa måste du ha deras router.
  7. Jag har 2 TV apparater i dag, hur gör jag om jag vill kunna se på olika kanaler på dessa? Svar: Man kan själv kan införskaffa ytterligare en IPTV box från Sappa mot en månadskostnad som i skrivande stund är 79lr/månad. Du bestämmer själv vilket programpaket du vill betala för, det mest prisvärda är föreningens basutbud som kostar 29kr per månad. Har du två eller fler IPTV-boxar kan man titta på olika kanaler samtidigt.
  8. Jag har en sommarstuga som jag har en AppleTV på och ser på playkanalerna på den, kan jag fortsätta med det? Svar: Sappa Play kan streamas från en telefon, iPad eller dator till tex en Apple TV eller Chrome Cast.
  9. Jag har ingen kabel från routern vid TV:n kan jag använda boxen trådlöst? Svar: IPTV-boxen ska vara direkt ansluten med en nätverkskabel till tjänstefördelaren  (CPE:n). Routern kan inte hantera IPTV-signalen. Det finns trådlösa lösningar för IPTV som man kan köpa i elektronikhandeln, men det är inget som Sappa rekommenderar. Vid felsökning IPTV frågar alltid kundtjänsten om IPTV-boxen är direkt ansluten till tjänstefördelaren.
  10. Kan jag gå med gruppavtalet senare? Svar: Ja, vi tar in nya medlemmar en gång i kvartalet
  11. Jag har gruppavtalet idag, kan jag fortsätta använda box och router eller skall dessa skickas tillbaka? Svar: Ja, de skall skickas tillbaka enligt Tele2’s instruktioner
  12. Vad händer om jag inte gör något efter den 30/8, fortsätter det som vanligt? Svar:Ja, då fortsätter ditt avtal till ordinarie pris hos Tele2 (Se förtydligande under fliken gruppavtal.)
  13. Vad händer om jag anmäler mig till gruppavtalet idag men har bindningstid i 1 år med min nuvarande operatör, kommer jag med ändå? Svar: Vi tar in nya medlemmar en gång per kvartal. När ditt avtal har gått ut mailar du till gruppavtal@fiberilanghem.se för att gå med i gruppavtalet.
  14. Kan jag få hjälp med att koppla in de nya enheterna till gruppavtalet? Svar: Sappa tillhandahåller en instalationsfilm, instruktionsbilder och det går alltid att kontakta Sappa. Du kan alltid med fördel gå in på https://hemfixarna.se

FÖR MER INFORMATION SE UNDER FLIKEN: GENERELL INFO GRUPPAVTALET SAPPA

Har du fler frågor maila oss på gruppavtal@fiberilanghem.se

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *