Fortsatt arbete
Under sommaren har det mesta arbetet med att färdigställa kundboxar gått på lågvarv. Tyvärr lyckades vi inte synka arbetet i tätorten innan sommaruppehållet tillräckligt, vilket ledde till irritation hos er många. Vi beklagar att vi inte lyckades förmedla sommaruppehållet bättre samt synka hos er som beställt gruppavtalet.
För er som inte beställt gruppavtalet, säg inte upp några tjänster innan ni har fått igång er fiber i fastigheten. D.v.s WAN lampan skall lysa.
Under V33 har vår entreprenör återupptagit arbetet med att montera kundboxar samt svetsa hos de som inte fått dessa monterade. När V34 börjar återstår ca 15-20 st kvar att svetsa. Dessa kommer att kunna färdigställas under V34/35.
De felanmälningarna som har kommit in samt de som ännu inte fått WAN lampan att lysa på modemet, kommer att få detta avhjälpt mellan V34-V35. OBS, några av er som fått hjälp av IP Only med aktivering av fibermodemet kommer att behöva göra en ny felanmälning till tjänsteleverantören, när er tjänst försvinner. Innan aktivering av tjänst så skall all felanmälning skickas till fel@fiberilanghem.se. När ni har en aktiv tjänst så skall detta felanmälas till er tjänsteleverantör.
Ni som har en gul utomhusbox, kommer att få denna utbytt så snart entreprenören är färdigställd med svetsarbetet och felanmälningarna.
De som ännu inte fått fiber framblåst till huset, så kommer detta arbete att påbörjas V35. Några fastigheter återstår i Landsbygden samt även några i tätorten.
Dannike: Svetsarbete i Dannike kommer att påbörjas tidigast V36/37. Detta gäller samtliga kunder inom Borås Stad. Detta kommer att pågår i ca 4-5 veckor. Noden i Dannike kommer att tändas upp och patchas preliminärt V38/39. Det innebär att tjänster kan aktiveras tidigast V39/40.